Puding Roti Marble

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan Kareem

Dah bertahun tidak pos apa-apa.
Sekarang kita masih dalam PKP Fasa 4. 

Memang Ramadhan kali ini berbeza dan akan menyimpan memori yang akan dikenang sepanjang zaman.

Dah lama tak buat Puding Roti Marble.
Resepinya saya pernah ambil dari Kak Ina Hana. Apa khabar agaknya ye.

Oklah..
Salam Ramadhan...



Resepi dan Bahan-bahan yang saya gunakan :
Agar-agar tali saya rebus dengan 1040ml air dan 1/2 gula pasir

Pastu saya guna 4 keping roti yang dikisar bersama 2 biji telur, 1/2 cawan susu pekat, 170ml susu cair, 1 cawan air.

Bila agar-agar dah mendidih, saya masukkan bahan kisar. Dan masukkan 2 sudu besar mentega yang dicairkan. Tunggu mendidih.

Bila dah selesai, tutup api. Bahagikan kepada 3 warna. Sendukkan agar-agar itu berselang seli.

Sejukkan selama 2 jam.

1 cawan bersamaan 230ml
Sukatan rasmi agar-agar tali ni 1400ml. 😂

Sekian..terima kasih.


Comments

  1. Nice colour Fara.

    Dlm resipi tu, 1/2 tin atau 1/2 cawan susu pekat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1/2 cawan susu pekat..lupalah taip cawan..terima kasih..kena betulkan ni

      Delete

Post a Comment

Popular Posts