Girls' Day Out @ Teapot Deli

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera..

Ermm..saya sekarang jadi anak mak ayah..hihi. Terasa diri ini macam budak sekolah pula. Pergi sekolah adik hantar, balik adik ambil. Wuishh...best betul. Nak drive sendiri..mak kata kat area rumah kami tu sesak sangat dengan kereta. Sebab itulah saya terpaksa melantik adik saya menjadi supir..Alhamdulillah..adik saya tu tak banyak songel (ada makna tu..nanti kakak kasi upah ye..) hihi..

Interiornya yang memikat mata memandang dan ingin merasa

Hari ni saya nak kongsikan pengalaman saya makan kat satu tempat yang saya suka. Boleh dikatakan sebulan tu..sekali dua mesti makan kat sini. Selalunya saya akan ke sini bersama mak dan adik-adik ataupun bersama Kak Nooral. Saya suka makanannya yang sedap dan enak..dan dekorasinya yang so English! Namanya Teapot Deli sebab kat sini banyak koleksi teko yang dilukis sendiri oleh tuan empunya kedai. Mula-mula dulu saya dengan Kak Nooral belajar melukis atas porcelain dengan beliau. Tapi saya dapat siap satu pinggan je. Hahah..

Makku
Selepas dari tu, boleh dikatakan Teapot Deli ni menjadi tempat lepak saya, mak dan adik-adik dan Kak Nooral untuk berborak-borak..haha..Menunya lebih kepada western food. Paling mak saya suka ialah Victoria Sandwich Cake. Teh aisnya bagi saya pun sedap..mild je rasanya...Semuanya sedap-sedap belaka! Oklah meh la kita try makan kat sini. Oh lupa ..ianya terletak di Tingkat 2, SACC Mall, Shah Alam.


Roti Jala


Lasagne

Chicken ...lupalah namanya

Butter Cake

Comments

  1. salam fara,
    wah seronoknya girl's day out..akak suka lasagne tu..nampak sedap ler..

    ReplyDelete
  2. ayu> onok kak..mmg sermmg sedap..tu dalam RM 10 ke RM15..tak igt..tapi reasonable n mmg kenyang..sarat daging..tak kedekut la deli ni..hihi

    ReplyDelete
  3. bestnyer fara....terliur akak tgk menu tu...semuanya sedap2 belaka...tak sabar nk blk msia nk mkn kat luar juga...hehe

    ReplyDelete
  4. amboiiiiiii sonok nyer kuar ngan mak adik semuaa.. jelesss...hihi

    ReplyDelete
  5. nieza> hihi..sabar kak..mmg best mkn kat luar ni x yah basuh pinggn n kmas dapur..huhu

    ReplyDelete
  6. izah> deme2 ni lee best frennya pun..haha..x pe..klau umah kita dekat..kita boleh gather2 ..n jln2..hihi

    ReplyDelete
  7. madam sooyaree> mmg sedap karinya!! jalanya pun lombuttt..sedap..jemput mkn..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts