Dessert Kegemaranku!! :P

Assalammualaikum dan salam Sejahtera

Apa khabar semua? Dah Sarapan..?? Hari ni Sabtu..Alhamdulillah.cuti..bukan senang nak cuti hari Sabtu tau..kadang-kadang ada keroje..exam..training dan macam2..huhu. Resepi ni kan sebenornya nak try macam Kak Hana dan Ika buat..tetapi..huhuhuhu...Apa Salahku??!! Apa Salahku??!! Adakah kerana aku tak de mixer..apatahlagi jenama Kitchen Aid yang menjadi POJAAN hatiku?!! HUHU.. Tu yang den lomah kalau ada resepi pakai putih telur tu..tu yang sampai hari ni den teringin bonar nak buek puding buih..tapi tak penah dibuek sebab tak de mixer..selama ni den buek kek guna kederat tangan den jo..huhu..TAPI USAHA TANGGA KEJAYAAN..INSYAALLAH SAYA CUBA LAGI!! GANBATTE KUDASAII!!


Ok Untuk menyedapkan hati yang panas membara..saya hidangkan dessert ni bersama-sama dengan Almond Chocolate Ice Cream dan Whipping Cream..SedapPP!! Bertambah2 ayah saya makan..hihi. Oleh kerana yang nampak cuma creme caramel ..maka saya selitkan je la resepi yang saya pinjam dari dapur Kak Hana dan Ika..pinjam ye..Terima Kasih


Bahan-bahan
Karamel
60g gula- hana kurangkan 2sb je. air 1sb> SAYA TAK KURANGKAN
2 sudu besar air

 Puding
2 biji telur
400ml susu cair@segar>>IKA guna susu cair>> SAYA PUN
35g gula
sedikit esen vanila

Sumber: KAK YANI myr
, Kak Hana, Ika

Comments

Popular Posts