Advertisement

Wednesday, December 9, 2015

Sushi Nasi Lemak

Asalamualaikum dan Salam Sejahtera

Bila tengok Sushi...rasa nak makan tu memang tak de..sebab macam kurang kena dengan selera tekak. Tapi kadang-kadang teringin juga. Maka saya pun cubalah buat Sushi ala-ala selera tekak saya. Jadilah Sushi Nasi Lemak. 

Senang je..

Mula-mula masak beras Sushi tu macam masak nasi lemak. Lepas tu buat sambal tumis ikan bilis. Goreng telur dadar....

Hiris-hiris timun panjang-panjang. Macam tu juga dengan telur dadar..hiris memanjang. 
Ambil seaweed...sudukan nasi Sushi tu....letak sambal...letak telur n timun...kacang pun boleh selit dalam tu juga...gulung....Pastu mampatkan n potong.


Taraaaa....


Cik Abe kata lain kali boleh buat lagi....Sushi nasi ambang ke...nasi berlauk ke....kan..



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails