Berbuka Puasa di Rumah Keluarga Mertua

Salam, 

Sudah berhari-hari tak dapat nak update blog dan buat site visit kawan-kawan..sebab..balik kampung! Khamis malam bertolak dan petang Ahad balik semula Shah Alam. Alhamdulillah, perjalanan lancar..walaupun fobia bila berlanggar dengan awan... rasa nak nangis je. Ntah bila nak pulih penyakit tu..hihi..

 Pasar Siti Khadijah

 Pasar Pasir Puteh

Sebenarnya tahun ni giliran beraya di rumah saya dulu. Hihi..memang saya cuba terapkan amalan tu nak bagi adil dan saksama..makanya..cuti Nuzul Al-Quran tempoh hari saya pulang ke kampung keluarga suami..kesian pula..mesti dia rindu nak berbuka dengan Ma, We dan adik-adiknya. 


Bila balik Kelate ni, saya memang suka sangat makan kat luar..tapi tak selalunya dapat..bergantung pada keadaan...sebabnya kat sini macam-macam juadah yang sedap-sedap, beraneka jenis dan MURAH!!

Kalau balik, selalunya saya akan masak mengikut kehendak saya dan keluarga suami. Saya beruntung kerana adik-adik ipar saya sangat rajin dan pandai memasak. Saya banyak juga belajar masak lauk simple-mimple dari mak mertua..


Antara juadah yang sempat saya, mak mertua dan adik ipar buat ialah Mee Goreng Kuah, Ikan Patin Masak Asam Tempoyak, Daging Goreng, Daging Gulung, Udang Masak Lemak,Coconut Shake, Bandung Lencong dan macam-macam lagi. Satu makanan kegemaran semasa puasa ialah Apom Pisang+Kurma+Jagung dan Ayam Bakar. Ya Allah..ayam bakar tu sedap betul lah. 

Ok..kalau cerita pasal makanan ..memang tak abis..tapi saya tak ambil gambar..sebab tak bawa camera..se lagi segan dengan mak mertua..hihi

Selain aktiviti makan-makan, saya suka pergi shopping kat sini..terutama beli tudung..hihi..ada la dalam 3 helai..tapi berbaloi sebab harganya murah walaupun fesyen terkini..ok meh tengok gambo-gambo ni





Sumber: Faradean's Experience

Comments

Popular Posts