Buffet Ramadhan di Tropicana Golf and Country Club

Salam,

Malam tadi, saya berpeluang berbuka puasa di Tropicana Golf and Country Club di Kota Damansara bersama keluarga makcik saya iaitu Cik Rizan. Saya bertolak kira-kira pukul 5.30 petang..tapi sampai dekat-dekat nak azan Maghrib. Punyalah ramai orang..jalan jem..ish-ish tak sangka betul. Selalunya tak sampai 700 orang..tapi malam tadi hampir 2000 orang yang menikmati bufet di sini..boleh tahan! Disebabkan membuat tempahan agak lewat iaitu seminggu sebelumnya maka kami hanya dapat makan kat area Flag Pole je la..tapi lagi best sebab menghadap padang golf..


Kalau nak cerita pasal makanan, kat sini punyalah banyak pilihan. Sampai tak tahu nak makan apa. Mari saya senaraikan makanan yang ada ye. Antaranya kalau main Dishes- Nasi, daging salai cili api, sotong masak kunyit, rendang ayam, kupang, udang masak merah, udang masak kunyit, ayam, kambing, biri-biri, ikan bakar, spaghetti..ermm ada lagi tak ingat. Selain itu, nasi lemak, nasi ayam, mee rebus, yong tau fu, sate, ayam dan kambing BBQ, ketupat dan rendang, steamboat, char kuey tiaw, roti john, piza, roti canai, aneka bubur, aneka buah-buahan, aneka kuih tradisional, aneka kek dan puding dan aneka air panas dan sejuk. Teh tarik dia sedapp!! 

Tu yang saya ingat..ada lagi kot..tapi tak semualah saya dapat makan..maklumlah saiz perut ss je..heeheh..Tapi kemeriahannya memang dapat dirasai. Satu lagi yang saya nak share ialah Alhamdulillah, walaupun sibuk menikmati hidangan, tapi bila dah masuk waktu surau pun jadi meriah juga..Alhamdulillah. Cuma terawikh..heheh..sendiri mau ingat la..Bagi saya kepada pencinta makanan memang berbaloi-baloi dengan harga RM55++ dan kanak-kanak RM30++. Sesekali mencuba apa salahnya kan..
Sumber: Faradean's Experienced

Comments

Popular Posts