Setelah 7 tahun tidur nyenyak...

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Entri kali ni bunyinya lain macam..tak de kait mengait pun dengan makanan. maklumlah saya tak ke dapur..kalau ke dapur pun sekadar basuh tangan dan buat air..hihi. Alhamdulillah..anak saya dah sebulan sekarang. Emm risau sebab susu badan saya tak dapat menampung pembesaran anak. Tapi saya cuba dan berazam nak menyusukan anak walau tidak secara eksklusif. Beruntunglah ibu-ibu yang boleh memberikan breastfeeding (BF) sepenuhnya. Bagi saya semua rezeki yang Allah berikan.


Maka, sebab azam saya macam tu mak saya tiap-tiap hari rebuskan lobak putih, sawi untuk saya tambahkan susu badan. Kawan-kawan ada petua lain tak? Bolehlah berkongsi di sini. Saya ada juga minum air rebusan halba..tapi lepas minum saya terus sakit tekak dan selsema...dan akibatnya anak saya pun terjangkit..kesiann..

Rupanya masa ni saya dah 3 minggu..kalau tau saya pregnant..confirm saya tak daki Great Wall ni..hihi
Pengalaman yang maniss bila dah bergelar Ummi ni ialah..waktu tidur..WAAAAAAA!!! Macam ni rupanya kalau dah ada baby. Bangun ikut suka-suka dia..hahah..ye lah lapar..dah la tak boleh makan lain..siannn..Ummi punya susu kadang2 buat baby tak puas. Kelam kabut bila meraung tengah malam2. Alhamdulillah Cik Abang dengar je baby nangis dia terus bangun tolong apa yang patut. Tak pe lah...berkorban sedikit..sebab kami dah tidur nenyak selama 7 tahun..hihi.

Comments

  1. Fara, sama macam kak rose ga... setelah lima tahun nenyak tido.... wpun terpaksa bangun malam2 tp kebahagiaan yg ada bersamanya adalah x ternilai! Alhamdullilah.

    ReplyDelete
  2. kak rose..tu lah kan..masa mula2 tu saya rasa macam nak marah je..tapi ni lah pengalaman..saya pun kena kuatkan mental n emosi..banyak sabar..bila tgk muka dia..bahagia rasanya

    ReplyDelete
  3. Aslmkm Fara. Lama Along tak jenguk, dah ada baby tecik... tahniah, tomei nyaaaa!

    Selamat Tahun Baru 2012!

    ReplyDelete
  4. LA... dah lama tak masuk sini. rupanya dapat baby baru. tahniah sangat2 ujian Allah bagi 7 tahun menanti, moment2 yang manis dikecapi sekarang. hayati n nikmatilah.. terutama time tidur. kiki.. tahniah skali lagi dari saya..

    ReplyDelete
  5. Assalam fara...salam rinduu!! lamanya menyepi rupanya ada org baru tahniah! tumpang gembira juga. saya juga masih nyenyak tido lagi..hehe harap ada juga rezeki buat saya lagi nanti:)

    ReplyDelete
  6. Comelnya Noura! Fara, awal2 memang camtu sikit. Kita dulu kekadang rasa nak marah je anak. Tapi lama2 dah biasa, anak baru bergerak, kita dah terjaga dulu. First time anak tido malam (umur 13 bulan), waktu bangun tu rasa serba tak kena. Terus check anak bernafas ke tak, hihiih..

    Tapi bila kita tengok muka diorang, rasa hilang penat tu kan :)))

    ReplyDelete
  7. Aslmkm Along. Terima kasih..hihi...Alhamdulillah
    Selamat Tahun Baru 2012 buat Along n family!

    ReplyDelete
  8. Yaa..sebab itulah sy x masakk ..hahaha..Terima kasih n Alhamdulillah!! Mmg manis betullah izah pengalaman itu..ni br sorang..adik sy kata kan best klau kakak dpt anak kembar!!!

    ReplyDelete
  9. Wslam Nieza..salam rindu juga!! Terima kasih..alhamdulillah..Insyaallah..satu hari nanti Allah bg jua..kawan sy pun baru melahirkan anak selepas 12 tahun kawin. Yang penting jgn putus asa

    ReplyDelete
  10. Hihi..tima kasih..
    Konon nak train ank kita mcm anak omputeh.nk srh tido sendiri..ntah le berjaya ke tidak..
    mmg mncabar minda n iman betul bila mlm menjelma..
    pastu lepas ni bolehlah singgah kat Little sooyaree..sblum ni tgk telan air liur je..haha

    ReplyDelete
  11. Cutenya dia nguap... ^_^

    Salam perkenalan dari saya..singgah dan follow sini.mohon izin letak link blog ni kt blog saya ya.. sb suka tgk makan2 kat sini..masaknya malas.. hehe..

    ReplyDelete
  12. lyza..terima kasih n salam perkenalan juga...oo saya izinkan ..terima kasih dtg singgah...jgn segan2 singgah tau!

    ReplyDelete
  13. lucunya :)
    Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts