Advertisement

Monday, March 21, 2011

Blueberry Smoothie ..yg sihat n segar!

Assalammualaikum dan Salam sejahtera..

Kita break sekejap pasal Beijing. Sebenarnya dalam hati tak ada perasaan nak menunjuk-nunjuk pun. Tapi ada sesuatu dan perkara yang saya perlu berkongsi dengan kawan-kawan mengenai lawatan ini. Supaya ..kita sentiasa berhemat berbelanja...nanti saya ceritakan...


Oklah.. berbalik pada tujuan asal berblog..haha...lama tak minum air yang sihat dan menyegarkan!! Saya suka buat smoothies ni lagi-lagi saya dah jumpa tempat yang mudah mencarinya..cuma agak masam dan kena perati elok-elok. Takut ada yang busuk sudah... dan macam biasa resepi saya pinjam dari Kak Hana..alhamdulillah..sifu saya hampir kembali ke Malaysia..satu rahmat dan rezeki  untuk beliau sekeluarga..disaat-saat begini..Oklah jemput minum!!!!


Bahan-bahan
  • 2 cawan susu segar
  • 1 cawan blueberry segar - buh jem@filling pong bleh juga
  • 1/2 cawan yogurt plain - nih hana tambah> saya takde stok
  • 1/4 cawan gula
  • 1sk esen vanila - x ltk> sy tak letak juga..
  • 10 ketul kiub ais atau lebih  
Cara-cara 
Blend semua bahan hingga smooth. 
Tuang ke dalam gelas dan hidangkan.

Sumber: Kak Hana Kanazawa

4 comments:

  1. Owh I want a glass of smoothie now!!! So thirsty! :D

    ReplyDelete
  2. Love>..This is special 4 u!! hihi..

    ReplyDelete
  3. kak sam> klaulah blueberry ni murah..agaknya boleh mkn mcm mkn pisang ye kak..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails