Seronoknya Raya! - Raya Ketiga di Kampung Sungai Rapat, Ipoh, Perak

Salam, 

Apa khabar semua? Banyak dapat duit raya? Heheh..dah tuo-tuo ni mana dapat ye tak? Tu la part paling tak best sekali..Ok..saya sekarang kat Ipoh, Perak. Kampung halaman ayah saya. Kat sini makanan paling popular ialah lemang dan rendang Tok. Opah saya ni memang pakar dalam membuat lemang dan rendang tok ni..tapi time kami sampai rendang dah abiss..ramei bebenor yang datang ghomah opahnye..Tapi opah kata, dia nak masak lagi..wOWW!! Bestnya! Selain tu, opah punya signature dish ialah biskut dahlia @ semperet, bsikut kismis dan kek victoria sandwich.

Kuih Bangkit

Time raya ni..kereje saya cuma makan biskut atau kuih tradisional sahaja..saya tak berapa gemo makan biskut moden ni..deme2 ni tahu bebenor yang saya suka sangat kuih semperit, biskut kismis, victoria sandwich dan rendang tok. Satu lagi ialah kuih bangkit. Ada dua versi kuih bangkit ni..satu yang putih..satu lagi yang coklat sikit..saya suka bebenor dengan yang putih tu..melts in your mouth! Ok moh saya tunjuk kemeriahan beraya di sini...

 ni on the way balik Ipoh

sampai-sampai je..Opah dan Acik Pida dan anak-anaknya siap hidangkan makan malam
Opah punya gulai sedap senggoti!

Raya-raya di rumah sanak saudara

 
ni semua pakcik dan makcik yang buat...pengusaha biskut raya, mee kuning dan nasi dagang berjaya di Kampung Sungai Rapat

Victoria Sandwich

Comments

Popular Posts