Advertisement

Sunday, October 24, 2010

Puding Kastard Jagung

Salam...

Selamat berhujung minggu. Masak apa hari ni? Ini pencucu..opps..pencuci mulut yang paling saya suka dan gemari. Resepi asal dari KakYatt yang diskodeng dari dapur Kak Ummi. Resepi ni dah berbulan dok dalam myResepi.doc saya tapi baru je berkesempatan nak try. Emm..ok dan jadi saya try guna cara ni. Tak keras dan tak lembik sangat. Kak Ummi dan Kak Yatt..saya minta izin copypes ye...
Bahan:-
1 cawan tepung kastad
1 1/2 cawan jagung manis - saya guna 1 tin jenama Adabi
3/4 cawan gula
3 cawan air
1 1/2 cawan susu cair

Cara-caranya:
Campurkan kesemua bahan dalam periuk/casserol dan kacau mesra. Kemudian letak di atas api perlahan dan kacau hingga adunan pekat dan berkilat. Angkat dan tuangkan di dalam loyang kesukaan/acuan kecil2. Sejukkan.

Sumber : Kak Yatt

3 comments:

  1. salam fara wah best ni puding jgg nak nak kite ni malas nak buat sbbnya anak2 kureng skit ngan dessert ni

    ReplyDelete
  2. salam fara... cantiknya, makan sejuk2 sedapnya.... suker sangat puding2 nih...

    ReplyDelete
  3. Chik Mimi> a'a..budak2 ni kadang2 mmg mcm tu kan? dulu masa kecik2 sy tak suka sayur..bila mak saya kata x mkn sayur x tinggi n x pandai br la suka mkn..hihi.

    Kak rose> tu saya masuk dlm acuan dulu..pastu kluarkan..sbb tu nmpk elok..yg tak tunjuk klau potong kurengg cantik kak..hihi

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails