Advertisement

Saturday, October 2, 2010

Rumah Terbuka Cik Wan dan Cik Fara

Salam, 

Kembali bersiaran. Raya lagi..ishh..kat tv pun masih lagi beraya kan..hehehe. Alhamdulillah..selesai  sudah mengopen housekan rumah untuk para sanak saudara, jiran tetangga dan sahabat handai. Selalunya ada tiga peringkat..pkul 2-4 untuk kengkawan saya, kemudian pukul 6-7, kengkawan suami pulak..lepas maghrib dalam pukul 8.15 ke untuk sanak saudara dan jiran terdekat. 

jemputlah makan

Menu utama saya setiap tahun ialah nasi dagang ikan tongkol dan gulai ayam. Sebab tu setiaap tahun ramai yang ternanti-nanti nak makan nasi dagang tu..hihi.. Gembira rasanya melihat orang makan hingga kenyang. Selain nasi dagang, ada menu spaghetti bolognese yang adik saya masak, sate ayam dan daging, ketupat, mee kicap pattani yang di'sponsor' kak zubaidah (terima kasih banyak kak!). Dessertnya pula macam biasa triffle dan pudding cocktail. Teh tarik ? Ada juga..tu adik saya yang tolong buat juga..hihi.. 

 nasi dagang ikan tongkol dan gulai ayam

Terima kasih banyak kat mak sebab tolong saya di awal program. Pastu suami pun sama..kesian juga dia tunggu orang sate tak kunjung tiba. Dalam pukul 7 ,pembantu setia saya datang (adik-adik saya) yang tolong sampai kat pukul 12. Kesian juga diorang esok ada family day kat sekolah dia. Pastu ayah pula yang sibuk tolong layan tetamu. Kepada tetamu yang sudi hadir terima kasih dan maaflah kalau ada yang kurang. Zassss..

sate ayam dan daging serta ketupat

spaghetti bolognese

dessert

tuan rumah

pembantu tuan rumah (adik saya)

antara tetamu yang hadir...

adik bongsu cik fara..orang dah balik baru sampai..busy..

Sumber: Faradean's Experienced

3 comments:

  1. bestnya!!!semua favourite food mia

    ReplyDelete
  2. anastasyea> jemputlah..

    amira zakiah> meh mkn kat sini

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails