Mihun Sup Daging 10 Minit.... hehehe..

Salam, 

Kekadang sampai satu tahap kita tahu nak masak apa? Lagi -lagi kalau semua stok dah abis.. itulah yang saya hadapi.. satu malam setelah pulang dari membanting tulang..perut tersangatlah lapar..Alhamdulillah saya dah letak daging kat bahagian bawah peti..senanglah sikit nak masakkan.. malam tu saya cuma makan Mihun Sup Daging 10 Minit dengan Sambal Cili Kicap..panazzz2...terbakar GIGISSS..heheh. Tapi rasanya resepi saya ni agaknya berjuta2 orang pun reti buatkan..heheh..takpelah..apa-apa pun kita share ..



Bahan-bahan
  • 200g daging lembu yang dihiris sederhana tebal
  • perencah sup
  • 100g parutan lobak
  • 100g sayur sawi
  • 100g batang celery
  • 1 biji bawang holland
  • 3 ulas bawang putih
  • 1/2 sudu garam
  • 1/2 sudu lada hitam
  • 3-4 cawan air (ikutlah nak banyak mana pun)
Cara-caranya
Rebus daging sehingga mendidih. Untuk 5 minit yang pertama tambahkan airnya. Kemudian masukkan bawang holland, bawang putih, lobak dan batang celery. Selepas itu, masukkan pula mihun dan sayur sawi. perisakan dengan garam dan lada hitam.
Hidangkan panas-panas dan makanlah dengan sambil cili kicap. Walaupun ringkas tapi berkhasiat...lebih-lebih lagi kalau datang penyakit malas macam saya..hehehe...

Sumber : Faradean's Cooking Recipes

Comments

Popular Posts