Advertisement

Sunday, August 8, 2010

Jom Makan Buah!

Salam..

Dah pergi ke pesta buah-buahan atau Jom Makan Buah di Taman Warisan Pertanian, Presint 16, Putrajaya? Tarikhnya dari 7-8 Ogos je..pukul 10 pagi hingga 10 malam. Anjuran FAMA. Kat sini macam-macam buah ada..contoh durian klon D24..durian-durian macam-macam jenis, buah dokong yang diimport dari Bukit Yong, Pasir Puteh, Kelantan..yang dari Terengganu ..buah manggis..cempedak...macam-macam ada....yang penting buah-buahan Malaysia.


Kalau anda boleh belanja lebehh sikit..bolehlah cuba 'Pilih, Bayar dan Makan'. Seorang dewasa-RM15.00 dan kanak-kanak- RM7.00. Makanlah puas-puas. Berbiji-bijon makan durian dengan hanya harga yang tertera di atas..Larattt ke???




Agak-agak dah kepenatan makan buah kemudian nak minum air bolehlah singgah mengopi atau mengete atau mengelapa air di gerai-gerai minuman dan makanan. Pilihan makanan yang pelbagai amat menarik. Contoh Nasi Kukus Ayam Dara, Ayaq Kelapa, Roti John...macam-macam ada...





Sumber: Faradean's Experienced

5 comments:

  1. Peggy, this is an event where the FAMA under Ministry of Agriculture promotes the local fruits product. The king of the fruit is Durian..and do you eat durian?

    ReplyDelete
  2. KF sempat singgah ptg sabtu lps. kami beli durian, walau harga boleh tahan, tapi isi dia mmg marvelous..mmg bebaloi-baloi :)

    ReplyDelete
  3. semalam kat pasar selayang, ade jual durian sekilo rm1.. then org yang jual ikan kat situ ade ckp, ade durian yg harga rm130 sekilo.. macam tak caye je.. huhu

    jom baca kenapa aku selalu pejam mata?

    ReplyDelete
  4. yg mahal tu durian raja kunyit kot..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails