Kuala Lumpur International Motor Show 2010

Assalammualaikum dan Salam sejahtera

Pertama kali tengok motor show. Kalau tak kerana cik abang dapat tiket free mungkin malas nak pergi. Tapi perasaan ingin tahu dan ingin benar melihat concept car terkini ni membara-bara. Harap-harap sama macam kat Toyota City aka Aichi. Hehe..sebab bila tengok gambar cik abang kat sana..concept car dia memang WOW! Bilalah aku nak dapat sebijon kereta Toyota yang brand new made in Japan. Haha..ntahlah bilalah dapat singgah di Nagoya..

inilah salah seorang model yang sopan..

Seperti yang dijangka..memang awek-awek kat sini cun melecun. Macamana diorang make-up. Cantik betul..rasanya kalau tak make-up memang diorang ni pun cantik. Sebagai penyeri acara. Senyum memanjang..tak penat ke? Pastu apa yang saya perasan..ramai gilerrr yang ambik gambo..boleh rupanya..n hampir 90% guna DSLR..siap bawa speedlight n tripod. 

cun betul model ni..cik akak tak lepaskan peluang..

Sekarang ni memang macam back tu 70's-80's....zaman guna SLR..cuma sekarang dah jadi DSLR. Zaman ayah saya dan time saya kecil-kecil dulu. Tapi dulu sapa-sapa yang guna SLR pastu gambar CUN memang terror. Sebab pakai filem....selalu tengok ayah masukkan filem. Pusing-pusing..ermm silap pusing..gambar confirm tak jadi..hahha..

aksi salah seorang pengunjung yang sedang asyik menembak..

Berbalik pada Motor Show...sebagai rakyat Malaysia..bangga juga tengok Proton yang kini banyak menghasilkan concept car dan hybrid yang saya kira designnya agak menarik. dan nama-namanya masih mengekalkan identiti kemelayuan iaitu nama-nama Pahlawan Melaka. 


Saya rasa Proton di bawah pengurusan Dato’ Syed Zainal Abidin B. Syed Mohamed Tahir membolehkan semua rakyat Malaysia mampu membeli kereta dengan rekabentuk hi-tech yang menarik dan dengan harga yang berpatutan. Saya harap Proton dapat mencipta kereta yang lebih menjimatkan minyak. dan environment friendly..haha! Dan Tahniah..Model-modelnya berpakaian sopan! Hihi..


Satu lagi kan..kan best kalau kita ada Green Environment City Concept macam Google buat. Maknanya..melestarikan teknologi hijau. Semua guna bahan-bahan yang selamatkan alam sekitar kita. Kalau Prius tu harganya sehibu tiga hatus je..lama dah saya guna..hahha..Takut bila melihatkan kesan rumah hijau dan kesannya terhadap bumi ni...kalau boleh pindah Marikh oklah juga..Ishh tersasar dari konsep blog sebenar dah ni...

bang.. ni bukan QA Department..ahakss
tahniah kat lecturers dan adik-adik junior..bangganya..walau aku tak terlibat langsung..hihi
kalau dapat ni sebijon pun ok kan...

dapat yang putih ni lagi ok.. :D

*semua ni adalah pandangan peribadi tau..

Comments

  1. salam..singgah kali pertama..Motor Show..yang best..


    saya bangga menjadi follower blog anda yang ke 100

    ReplyDelete
  2. salam sekamar rindu..
    terima kasih jd follower ke-100..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts